Når du poster et super godt blogindlæg, så vil dine læsere naturligvis elske at læse det, men hvorfor ikke prøve at tiltrække nye læsere fra Google og derved øge din læseskare. Det er ikke alle blogindlæg, der egner sig til at ranke i Google, men nogle af dine blogindlæg vil med garanti kunne tiltrække læsere fra Google, hvis du prøvede at ranke dit indlæg. Her er 4 tips til hvordan du kan ranke dit blogindlæg.
Emne valg
Dine meget personlige blogindlæg er måske ikke det mest praktiske indlæg at prøve at ranke, eftersom du måske ikke nødvendigvis ønsker, at det første resultat i Google er om hvordan du overkommer diverse personlige udfordringer som depression eller et knust hjerte, men hvis det er information, du er meget villig til at dele, så er det naturligvis intet problem.
Et indlæg om din morgenmad og online shopping vil næppe hjælpe dig med at tiltrække nye læsere. Derimod kunne et indlæg om dig og dine veninders/venners super sjove halloween kostumer, hvor du måske beskriver hvordan man vælger et godt kostume, der er festligt og vil dreje hoveder. Det kunne være relevant, da folk ofte ledere efter inspiration til, hvilket kostume de skal købe.
Så vælg dit emne med omhu og overvej, om det er et indlæg, som folk, der ikke normalt læser din blog, vil kunne gavne af at læse.
Keywords
Når du har fundet det emne, du mener er relevant og interessant for andre end blot dine almindelige læsere, så brug Googles Keyword Planner til at finde lige præcis de nøgleord, som folk søger efter i Google. Derved gør du din artikel synlig for de keywords, folk rent faktisk bruger i Google, og ikke blot de udtryk, du normalt ville bruge.
Måske ville du fortrække at bruge ordet Halloweenudklædning, men det ord, folk faktisk søger efter, er Halloween kostume, og nu bliver du ikke vist for det keyword, fordi du ikke lavede en hurtig keyword research inden. Det behøves ikke tage mere end 5 minutter lige hurtigt at checke, hvilke keyword, der er mest populære og giver dig mulighed for at få mest trafik.
Meta Data
Når du kender dine keywords, så skal du sørge for at bruge dem rigtigt. En begynderfejl er at spamme det keyword så meget som muligt gennem din artikel, så den nærmest bliver ulæselig. Brug dine keywords naturligt i artiklen, hvor det giver mening, men husk også altid at bruge dem i Meta Description, Meta Title og Header tags. Det sender nemlig et stærkt signal til Google om, hvad dit indlæg handler om, og det vil hjælpe med at ranke dit indlæg.
Interne og eksterne links
Har du mulighed for at promovere din artikel på andre sider eller blogs, så er det en rigtig god idé at få et link derfra. Ikke blot for at få trafik derfra, men også fordi links sender et signal til Google om, at din artikel er god.
Husk også at linke til dit indlæg fra andre steder på din egen blog, eventuelt for tidligere eller nye indlæg.